Despre brandul Burberry: O legendă londoneză în lumea modei

Magazin de modă Burberry
Facebook
LinkedIn

Brandul este sinonim cu luxul britanic, calitatea superioară și designul atemporal. Casa de modă Burberry nu înseamnă doar trenchcoaut-uri iconice și modele îndrăznețe de carouri. De-a lungul deceniilor, legenda londoneză a devenit la propriu o emblemă în lumea modei și și-a extins gama pentru a include parfumuri și accesorii de modă, inclusiv ceasuri și bijuterii. Vă prezentăm brandul Burberry de la începuturile sale umile cu primul său magazin de îmbrăcăminte outdoor, până la statutul său actual de putere globală în domeniul modei.

Conținutul articolului

Burberry: mai mult decât un brand de modă

Burberry este o casă de modă de lux la nivel mondial, cu o moștenire de peste 150 de ani. Produsele sale au devenit literalmente sinonime cu luxul britanic și eleganța atemporală. În lumea modei, „Burberry” este un termen care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Marca nu numai că îmbrățișează deschis inovația, dar, fiind unul dintre liderii acesteia, îi stabilește direcția.

Compania are sediul central la Londra și desfășoară activități de producție în Italia și în Regatul Unit. Aceasta proiectează și distribuie îmbrăcăminte, inclusiv legendarele trenchcoat-uri, accesorii din piele, încălțăminte, alte accesorii de modă precum ochelari, ceasuri, bijuterii și parfumuri. Pe lângă renașterea treptată a excentricităților britanice fine, marca se străduiește, de asemenea, să reconcilieze moda de lux cu o contribuție responsabilă față de planetă. Aceasta ia o inițiativă în ceea ce privește producția ecologică.

Fapte interesante din istoria Burberry

Brandul a fost fondat în 1856 în Basingstoke, Hampshire, Anglia, de către un fost ucenic meșteșugar de artizanat în vârstă de 21 de ani, Thomas Burberry. Aici și-a deschis primul magazin, concentrându-se pe articole de outdoor, în special umbrele și paltoane. Ambiția sa era să producă articole de îmbrăcăminte concepute pentru a proteja oamenii de vremea aspră din Marea Britanie.

Descoperirea gabardinei a revoluționat hainele de ploaie

Thomas Burberry nu a renunțat la eforturile sale și deja în 1879 a reușit o descoperire revoluționară. A inventat gabardina – un material inovator realizat din bumbac strâns țesut, care nu este doar impermeabil, ci și respirabil. Întrucât hainele de ploaie de la acea vreme erau grele și incomode, gabardina a revoluționat literalmente modul în care purtam haine de ploaie și a pus bazele viitorului succes mondial al Burberry. Thomas a brevetat-o în 1888.

Succesele mondiale ale gabardinei de la Burberry

  • 1893: Exploratorul polar norvegian Fridtjof Nansen poartă haine de gabardină Burberry în călătoria sa spre Cercul Arctic.
  • 1908: Aviatorul Edward Maitland a purtat o haină din gabardină în timpul zborului său cu balonul cu aer cald de la Crystal Palace până în Rusia.
  • 1924: George Mallory a purtat o jachetă de gabardină în timp ce încerca să escaladeze Muntele Everest.

Burberry a prezentat lumii trenchcoat-ul

Gabardina a atras atenția armatei britanice, iar în 1901 Burberry a realizat primul său trenchcoat pentru soldați. Nu știa atunci că piesa iconică va intra în istoria modei și va cuceri garderobele ambelor sexe. Și-a brevetat haina, care a devenit rapid un simbol al eleganței funcționale, în 1924.

Încă o piesă din seria de descoperiri: Burberry tartan

Popularitatea trenchcoat-urilor este legată și de descoperirea unei alte pictograme Burberry – modelul caracteristic tartan, cunoscut și sub numele de Nova sau Burberry Check. Modelul familiar în carouri în culori nisip cu alb, roșu și negru a fost folosit inițial de Burberry ca căptușeală pentru paltoanele lor. Cu toate acestea, amprenta sa a devenit aproape imediat un simbol al luxului și al eleganței, care a început să fie folosit pe genți, cravate, eșarfe și haine.

Expansiunea brandului Burberry

Burberry nu s-a limitat doar la paltoane impermeabile și imprimeuri în carouri. În secolul al XX-lea, în perioada de glorie a popularității sale, s-a extins rapid în lumea parfumurilor, a cosmeticelor, a încălțămintei și a accesoriilor de modă. Astăzi, sub marca Burberry puteți găsi și articole din piele, pantofi, bijuterii frumoase și ceasuri. Burberry are sucursale și buticuri în întreaga lume, inclusiv magazine de lux la adrese prestigioase, cum ar fi Bond Street din Londra și Fifth Avenue din New York.

Genți de mână Burberry

Burberry în lumea filmului și a culturii pop

Hainele, accesoriile și bijuteriile Burberry pot fi văzute în multe filme celebre și purtate de o serie de celebrități. Iconicul trenchcoat Burberry a jucat în filme precum Casablanca și Mic dejun la Tiffany. A fost purtată de detectivi și spioni, dar și de Audrey Hepburn, care a deschis ușa către lumea femeilor. Kate Moss, Naomi Campbell și Emma Watson se numără, de asemenea, printre fețele care și-au arătat afecțiunea pentru Burberry. În 2016, a fost realizat chiar și un scurtmetraj cu tema Crăciunului, The Tale of Thomas Burberry, pentru a sărbători cea de-a 160-a aniversare a companiei.

Care este colecția actuală Burberry

Actualul director pentru creație al Burberry este Daniel Lee, care a lucrat anterior la casa de modă italiană Bottega Veneta. Colecțiile sale se inspiră din cultura britanică. Predomină culorile clasice și tonurile pământii, dând o nouă expresie tartanului original. Produsele Burberry întruchipează eleganța degajată, sunt funcționale și practice. Multe fac referire la moștenirea industriei aviatice. Detaliile sunt impecabile și adesea surprinzătoare.

Bijuteriile actuale Burberry sunt caracterizate de forme geometrice complicate și de un aspect elaborat sau strălucitor, dar există și piese atemporale mai subtile. În colecții apar inele, brățări, coliere și cercei sau seturi de cercei. Sunt populare inelele de infinit întrepătrunse și modelele în formă de diamant. Argintul 925 are un finisaj frumos lustruit, dar piesele placate cu aur sunt și mai populare.

V-a plăcut articolul? Nu uitați să-l distribuiți

Distribuiți

CELE MAI NOI ARTICOLE

Scroll to Top